andas!

oookeiii. Hemma efter 8 timmar i skolan. Working nine to five. Nu ska jag berätta lite :)

Matteprovet orkar jag egentligen inte dra upp här. Jag är inte personen som gråter och jämrar mig för bagateller, men del b1 i det nationella provet i matematik i årskurs nio kommer Katarina att få betyget Icke godtjänt på. Så enkelt är det (eller så svårt?). Jag är helt splittrad, skrev ungefär 2 rätt av 30. Så det kan gå...
Resten av dagen är jag SJUKT STOLT ÖVER! Jag är så himla glad att jag klarade kemiprovet och idrottsprovet galant, det är inte många som skulle orka med en sådan intensiv dag när de tillråga på allt har feber, hosta och värk i halsen men jag gjorde det! Och jag belönade mig själv med en Strut med tre kulor i: pecannöt kola, grekisk yoghurt med honung och strawberrycheesecake. Med all rätta!

Nu har jag gjort en snabb mellis som är väärldens godaste (tänkte lägga upp lite recepttips på det senare) bestående av räkor, avokado, tomat, salt, peppar, massa lime och keso! Ni ska få se hur smarrigt det såg ut, jag lovar. Ska kolla igenom svenskaredovisningen till imorn, om jag orkar skolan imorn? Är som sagt fortfarade långt ifrån frisk men ska känna efter imorn på morgonen. Har visst sovmorgon imorn också? Stämmer det, nån?

En sak till bara, jag tror det var jag och min syster som senast diskuterade hur komiskt det är med svenskar, så fort solen börjar glutta fram en minsta anings aning så klär folk av sig som om det vore värmebölja och går runt med rumpan bar. Idag var det liksom 13 grader och jag såg ett dussintal likbleka tjejer strutta runt i shorts som slutar strax efter stjärten och bara små linnen och flipflops till det. Sånt gör mig trött. Och jag fryser när jag ser er.

Next up: mattekurs med Anna och Michelle. skååååj. Hörs.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0