count me in, pinnen

Okej, sjuk edition dag 3. Det är så dåligt s'att jag dör, låg och kollade på tv-shop iförmiddags, somnade till och vaknade igen tre timmar senare där de FORTFARANDE står och maler på om hur man ska ringa och beställa deras ultra-slim-pant för då får man tydligen fem kartonger tvättmedel på köpet. Hur sjukt bra är inte det hörni ;)

Men jag har ätit jordgubbar på altanen i solen iallafall, dessutom mailade jag hästägaren ang. delfoderperioden. Och vet ni vad? Det är tydligen en renrasig Trakehnare det gäller, en av världens vackraste hästras om jag får säga det själv och den har inslag av arabiskt- och engelskt fullblod till på köpet. Är äckligt nervös för hur jag ska prestera när vi ses och jag provrider den. Men för att komma någon vart här i livet måste man våga! Och det ska jag, har alltid varit min dröm att få galoppera förbi allas beundrande ögon på en sådan massiv häst.

Nu känns det ändå som om stressen börjar klarna opp, har pluggat en massa till kemiprovet idag och detta är vad som behövs göras innan jag går ut nian (åh underbara tanke):

Kemiprov, helst imorn
Idrottsprov, helst också imorn
Matte nationella prov, deffinitivt imorn
Hu - fördjupning
Hu - demokratiarbete
Fysikprov
Nv - fördjupning om celldelning osv.
Spanska verben (måste kunna alla!)
Spanska läsförståelse
Spanska skrivtest
Engelska bokrecension (måste göra klart!!)
Polska uppsatser

och säkert en massa mer men det här är vad jag har i huvudet just nu. Nian är hård. Känns ändå som om det blir lättare framåt gymnasietiden, då man går den utblidning man själv har valt och tycker är intressant, plus att man läser mycket färre ämnen då. Ämnen som jag har nu, t.ex tyska och KS är ämnen som jag tycker är botten och inte alls vill lägga ner någon större tid eller energi på. Det är ju så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0