okej;

tar det här lite speedat nu, måste styra lite grejer snart nämligen.

Kom jag fram till Göteborg typ jättesent. Blev hämtad av Indra och vi stod och kramades i en halvtimma på Landvetter. Sedan skulle jag hämta mitt bagage men jag vägrade fatta att den första (fulaste) väskan på rullbandet var min, så jag lät den åka runt runt runt i 45 minuter och tillsist så uppfattade jag att den lilla ohyran till väska faktiskt tillhörde mig. Dax att köpa ny kanske? Kom iallafall fram till Smörsgatan helt välbehållen och fick träffa på sötsöta Nono, hennes sambo Robert och den helt obotligt söta Hjördis (en liten pudelvalp). Sen somnade vi ungefär 5 efter ett galet nattprat och massa tok.

Dag1 drog vi ut på stan och även Järntorget där jag upptäckte att Indra var en tvättäkta vintage-queen och nu skulle hon visa mig sina guldgruvor! Det blev en hel del, jag köpte en fin lång vippkjol, en lite gala-aktig volangklänning och ett par jeansshorts. Indra kammade hem en ljusblå/grå mockaväska med guldspännen. Helt snyggt!

Dag2 luchade vi på en teaterbar rätt sent, gick runt på stan och hängde lite. Stack och hjälpte Erik på Erikshjälpen (heh). Var ganska kallt den dagen så vi åkte hem, åt indiskt, styrde hallon-melon-smoothies och busade med lilla Hjördis.

Dag3 hängde vi på Liseberg. Åh Liseberg! Ren lycka. Det var otroligt kul, började spöregna på eftermiddagen så vi drog på oss våra luvor och åkte Balder 50 gånger om (ingen kö!). Regnet gjorde att friktionen minskade väldigt mycket, så vi susade runt där i berg-och-dalbanan i typ 120 km/h. Obeskrivligt härligt.

Dag4 hängde vi på Liseberg lite mer :). Träffade indris kompisar, någon Mia eller Sara eller vad de hette.  Det var kul! Såg också ett "lik" i Kållerado. Eller han satt helt stendöd, bara tittade ut i luften och åkte varv efter varv helt själv i båten. Det var så roligt att jag inte visste vart jag skulle ta vägen. Att indra ställde sig upp och dansade, kastade choklad och skrek PARTII åt tråkmånsen gjorde inte det hela sämre. Vi såg honom på Kanonen sen, helt stendöd där också. Då blev det läskigt.

Dag 5 drog vi ut till landet. Typ hängde där, kollade på Hairspray med Indras stentråkiga kusin Felix. Han var riktigt creepy haha. Sen gick vi till havet, Hjördis var med och hon trillade i plurret! Helt gnydde, galet söt! Sedan sov vi i farmor Ingas rum. Vi såg en mördare i spegeln ovanför sängen, har aldrig skrikit så högt! Jag dog av läskighet.

Dag6 åkte vi till Lysekil och Fiskarbykil. Värsta cityt!  Köpte 2 kilo godis och färska kräftor. Sedan åkte vi ut till den riktigta Bohusläns-skärgården och myste på bulliga klippor. Har en massa bilder därifrån. Helt sagolika.

Dag7 tog vi bilen in till Göteborg igen. Hemma bäst liksom. Tove från Uppsala kom förbi och vi åt BallerinaSHEX med körsbär till lunch. Duschade och tog flyget hem till Stockholm igen.

Ursch vad allt detta lät lamt. Som om vi hade stentråkigt medan vi satt och gjorde allt detta liksom. Ack nej. Det var en av de roligaste veckorna ever, precis som när vi träffades i Mexico för ett halvår sedan! Förhoppningsvis ser bilderna som strax följer lite roligare ut. För livat var precis som det var. Indranordqvist är världens bästa.

Palla shii liksom.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0