ekolns segel klubb - my second crib

Tjooohooo! Idag är en vidrig dag. Helt enkelt. Igår däremot. Då händäre greijer.

Mötte upp Anna vid 11 utanför hamnen. Satte mig på bryggan som för ovanlighetens skull var helt lugn och stilla medans Anna började rigga båten. Körde typ en pilates/yogamix där ute, det mest avslappnande jag upplevt! Sen seglade vi ut, blåste helt perfekt och vi hittade mamma och pappa i kajaker ute på vattnet. När vi hängt vid dem en stund hittade vi en öde ö som vi simmade i land på, åt upp gårdagens pizza på en klippa och solade lite. Sen seglade vi ner mot Alnäs brygga där Hanna, Gustaf, Rebecca, Jesper och nån till befann sig på. Vi ankrade där och dansade i solen till Titiyos och Kleerups Longing for lullabies som stilla dunkade ur Annas iPod-högtalare. Det kunde inte bli bättre. Vi seglade iallafall hem tillslut, förbi ett proppfyllt Lyssnaängen och in i ESK. Där bastade vi länge och väl, piskades med björkris och svalkade oss med att bada. Innan vi gick köpte vi kulglass och lade oss längst ut på piren, bara njöt av kvällssolen. Och då frågade Anna mig vad jag tänkte på. Att livet leker svarade jag. Sommarlovet är skolans bästa påhitt. Så är det verkligen.

Sen drog jag till Jons födelsedagsfest, och sen blev det idag. Idag, ny dag alltså. Vidrig dag, har putsat 20 fönster, gjort tapenade och fryst espressotårta till gästerna men mamma är ändå inte nöjd. Hon är helt crazy bananas alltså. Gästerna, de kommer snart. Eller de skulle komma snart, men Mikaels mamma dog just. Hon dog. Sjukt hemskt. Därför kommer de senare, typ nio kanske. Det ända jag vill nu är att sätta på den där jävla grillen så jag kan steka mina marsmellows. I'm starving.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0