det är dans i folkets park

Idag när jag cyklade hem från skolan så blev jag helt TAGEN av vad som har skett utanför skolbyggnadens tunga väggar. Vet ni vad? Det pågår just nu en explosion av färger, dofter, ljud och inte minst intryck ute in the wild nature. Allt det dystra skolarbetet som jag hade inom mig lättades, och jag LOG FRÅN ÖRA TILL ÖRA när jag i min egen takt kunde ta in allt det vackra sett från min lilla cykel. Det var tunga björkkvistar fulla av prunkande löv som rasslade i vinden, solen som sken i lysande guld-vitt på en kornblå himmel, maskrosor som slagit ut sig på varenda grön plätt av färskt gräs, barn som klättrade på staket med en Päronsplitt i munnen, båtmänniskor som målade på sina ekor i slitna shorts och t-shirt. Det var lycka! Om jag hade skrivit en bok om ett vackert ögonblick i mitt liv hade jag skrivit om idag.

Tack!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0