El capital de Suecia

Jaaaaaaaaaaaaaaaaa! Hej och välkomna till dåligtuppdaterad.blogg.se. Här ska det bli ändring, shame on me. Idag har jag varit i Stockholm såklart, med klassen va. Vi var på två utställningar, Naturhistoriska och Levande Historia, den ena handlade om miljö och klimat och den sistnämda hette Spela roll. Man fick sig en otroligt bra tankeställare när man i några timmar fick fundera på vilken position man tar i samhället, i ett bråk eller vid ett fall där någon kränks. Bra utställning väl värd att besöka, gamla stan i Stockholm alltså. Utöver detta så hann jag med ett biologiprov i 30 graders värme utanför Stockholms Universitet, jag är nog den första på Katarinaskolan som fått munta ett prov i den miljön, det ni! Lunchade gjorde jag och tre fina tjejer på Drottninggatan, Chris någonting hette den väldigt gemytliga salladsbaren. Jag beställde in canelloni med ricottaost och spenat, det var bokstavligt talat a piece of heaven. Det fina vädret var helt och hållet på min sida så efter trevligheterna bar jag och Lisa oss iväg på nya trevligheter, shoppade lite secondhand-väskor på Beyond Retro (verkligen den bästa affären jag någonsin satt min fot i), lite underkläder på Topshop samt peace,love&understanding-smycken på Indiska och Ur&Penn. Kommer bilder, var så säkra! Sedan "fikade" vi på Stureplan och kollade i  Urban Outfitters på biblioteksgatan, dock var det inte mycket som imponerade mig. Visst hittar man fina ting om man verkligen letar men det är ingenting som bara är helt ÅÅÅÅÅÅÅH jag vill ha! Senare vilade vi alldelles förlänge på Emotrappan aka Knarkplattan och blev omringade av galna iranier som ville ha USA ut  ur Irak och rökte vaniljvattenpipa så att det helt stack i ögonen. Nåja, vad jag försöker säga att vi fick en underbar tag i huvudstaden, på tåget hemåt inträffade dessutom det roligaste jag varit med om EVER, kan säga att större wannabebrats har jag icke sätt i hela mitt liv. Okej snälla låt mig ta det här jättesnabbt? Det satt 4 gubbar i 30årsåldern som skröt så in i helvete om sina jobb, de var uppklädda med kostym, frack, skjorta med ståkrage och jag vet inte vad, det ända de snackade om var att de såg så "luffiga" ut i sina " baggy skejtarkläder", vilka juristföretag som vill anställa dem, löner, topnotchfesten på whiteroom och hur mycket de behövde "pröjsa" för flickvännens senaste Luis Vuitton. Allt detta på FRUKTANSVÄRDA ééééé:n och iiiiiiiii:n. Ni fattar konceptet.  It killed me all the way home. Jag satt och skrattade högt och de såg ut som kränkta frågetecken, säkert besvärade över mitt ytterst oanständiga betéende. Rätt åt dem!

Nej nu får jag ta tag i mig själv. Musikarbete till imorn. Dessutom har ju jag och några mysiga kåmpizar en nattfika inplanerad till imorn, ska bli 30 plusgrader! Är övertygad om att det kommer bli strålande. Sleep tight.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0