Gym me to the moon and let me play among the stars

Godermorgon i denna sal! idag är min "pluggdag" och jag har just realiserat (swenglish) att genteknik är det mest dötristaste jag läst i mitt sextonåriga liv. Kakorna är dessutom slut nu, och jag vägrar att cykla och köpa mer godis. Godis är min medicin för att jag ska kunna klara av att skriva alla de demokratiarbeten som förväntas av mig. Godis är min nya livsstil! Egentligen har jag nog extrem tur, jag kan äta i princip hur mycket fett och socker och snask som helst utan att öka min vikt mer än något hekto hit eller dit. Yes, jag klämmer ungefär 3 liter gräddglass i veckan och mår inte fem öre sämre för det. Jag tror det beror på att jag har enormt hög energiförbränning, det räcker att jag gör vardagliga sysslor som att spatsera runt i huset och vips är det onyttiga borta! Men jag måste ju medge att det finns en anledning till att jag börjat på gym osv, ett recept på en god hälsa enligt mig är att träna de sporter man tycker är roliga (i mitt fall gäller dans, ridning, segling och gymmet nurå) samt äta precis vad man vill, precis när man vill. En liten gymintroduktion på hur det kan se ut när totala nybörjare aka Katarina&Hilda tränar:

15 minuter powerwalk på löpbandet
10 minuter crosstrainer på nivå 8
6 minuter "roddmaskin"
benstyrka +lite arm (gäddhäng är BIG nono)
balans på pilatesboll
10 minuter intensiv spinning
10 minuter snabb löpning

KALASBRA! Nu har jag visat er hur det ser ut när jag rider och gymmar. Bara dansen och seglingen kvar alltså! Kanske ska starta en ny kategori: Katarina Tränar. Fast som jag tidigare nämnde, det sker inte speciellt ofta, alltså.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0