i.d san fransisco

Det blev inge f&s för oss den här gången, både emma och jag har way too much att plugga inför. Lika bra, jag är nog världens största tidsoptimist och jag tror att jag ska hinna allt i princip! Blev iallafall en powerwalkrunda ner till Tilda där vi pratade lite på hennes balkong. Hon ska köpa ny foundation imorn, och jag hjälpte henne lite med valet :) Tipsade henne självklart om I.D som jag även tänkte berätta lite om här. Det är svårt att inte låta som en patetisk smink-nörd när man pratar sånt här, men vill iallafall ge er chansen att läsa lite om det mycket värda sminkmärket I.D bare escentuals:
 
Jag själv fick tipset av mina systrar vars kompis äger en butik här i uppsala som säljer bl.a I.D. Ja, denna produktion som går under namnet "flawless beauty" tycker jag är bäst nog för att den både känns och ser så naturlig ut. Det är mineralpuder i en liten burk med vaxlock, man duttar ut lite puder i vaxlocket (det är i detta lock som det magiska sker, pulvret övergår till flytande foundationform) och rör om med en gethårsborste. Sedan applicerar man alltet i ansiktet med stora, runda och hårda drag. Det ger ett väldigt naturligt resultat, man ser så gott som "osminkad" ut även om det döljer alla små skavanker, och då menar jag verkligen ALLA! Det finns en mindre concealer-borste man kan köpa till, och vips får du ett täckstift av din foundation. Eftersom I.D består av mineraler (=jättebra för hyn) så ingår zink. Det gör att I.D läker finnar och andra sår i ansiktet. Zinket gör även så att make-up'en får solskyddsfaktor 15. Låter det för bra för att vara sant? Nästan! Enda minuset är väl att det är relativt dyrt. En burk med 8 gram puder kostar runt 400-500. Penslarna ligger på samma prisnivå. Men en jättebra idé är att be någon som åker till USA köpa med sig ett lass. Kostar så himla mycket mindre där. Man kan spana in allt här. Hoppas att ni fick några goda tips iallafall! Tildis, du kommer garanterat bli nöjd (:

image154


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0