let's upgrade!

Hej alla barn! Hela dagen var i princip bra förutom att det var svinkallt ute och träd blåste omkull på tomten. Tog mig lyxen att åka buss hem, skönt det för om jag cyklade hem i den här motvinden så skulle jag inte kommit någon vart alls. Det var lite pinsamt när jag kom hem för det stod en sådan här "elmätargubbe" eller vad man ska kalla det, som läser av elmätaren, utanför huset. Det var typsikt att det hände just idag för senast igår läste jag ett repotage om någon maffialiga som påstod sig kolla av elmätaren och sedan skjuter ner alla i huset och tar allt, så jag var verkligen på min vakt. Vägrade först att släppa in honom, efter många om och men när han övertalat mig i ca. 20 minuter släppte jag in honom men bevakade allt han gjorde till punkt och pricka. Han skyndade sig iallafall så jag blev snabbt av med besväret, han måste tyckt att jag var heelt crazy bananas eller nåt. Hursom, jag ville vara på den säkra sidan.

Just nu blev jag litet ledsen, jag och Anna har tänkt att ha sommarhäst sedan i Februari, jag var helt säker på det tills Astrid nu meddelar mig att det är fullt med hästar på stallet i Hågadalen. CRYY CRYY CRYY. Verkligen jättehemskt men vi får isåfall leta efter ett annat stall, den där hästen ska bli min varesig den står i Hågadalen eller ej. Apropå hästar, ska åka ner till Akka snart och premiärduscha alla leriga hag-hästar i akkas nyrenoverade dushbox! De brukar vara så gulliga när man häller vatten över dem, tror det känns lite ovant och vissa hästar står verkligen och darrar av rädsla. Då får man pussa lite extra på dem, sedan luktar man häst ända in i öronen. Mums för den doften! Hahah iallafall, har ingen aning om varför jag berättar det här för er nu.

Idag ska jag jobba med spanska och polska, imorn ska jag och Lisa på F&S, på onsdag är det operation dagsverke, då ska jag och tio pers vara i skolan 4 timmar för att prata lite om hur man kan förbättra miljön och sådant. Gillar verkligen att samtala om sådana konstruktiva "problem", skulle kunna tänka mig att ha ett liknande arbete i framtiden. På torsdag har jag ett stort nationellt prov i matte, och på fredag är vi lediga! Studiedag. Kan bli en bra vecka med andra ord, rätt späckad. Nu ska jag rikta min kos åt stallet, glömde både jodphursen och ridhjälmen där igår. Ha det fint!

Kommentarer
Postat av: josefin

vad är en jodphurs? höhö :)

2008-05-12 @ 19:45:26
Postat av: katarina

haha, det är ju ridstövlarna som inte är riktigt stövlar utan går till ankeln! Där lärde du dig något nytt 8-D yeey.

2008-05-12 @ 20:16:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0