lördagens bravader

tjena hallå! En lördag har passerat, är förvånad över hur mycket jag har hunnit med alltså! Plugg (såklart), en underbar dressyrlektion på Kronos, ett dansrep och en dansföreställning, melodifestivalen, en pizza, två omgångar marängsuisse och höga skratt åt bl.a Björn Gustafsson. He's out on the line like a star like a hero helt enkelt. Titta här;

image197
Stella och showdancegänget dansar i förträffligt söta sjömansklänningar.

image198
Några fulingar från street uppträder. Okej ska bara dra det snabbt. Det finns inget mer misslyckat än street. För att street ska vara kul att kolla på, då ska det vara en sjukt ösig låt, och kanonbra RÅCOOLA dansare. Det borde inte få finnas något som heter nybörjarstreet. Det är ofta sjukt mesiga pop/hiphop-mixer, och det är så förbannat TRIST att kolla på folk som maskar fram små uttjatade moves. Kalla mig elak, men jag har sätt för många exempel på streetdanser som borde dö.

image199
vi repeterar det sista på jazzen

image203
melanie(?), mathilda oså jag på diagonalen

image210
vi hade små plajettfodral på oss, halvsnyggt enligt mig. Blir också så HIMLA trött när jag ser tjejer som står och sminkar och donar och sprayar de lilla hår de har kvar till tusen framför speglarna i timmar. Det är ändå inget som syns från publikens håll! Förr tyckte jag att hästägare hade en otroooligt kaxig attityd, men nu börjar jag undra om inte dansbrudarna slår'et. Tråkigt, och framför allt, extremt onödigt. Dansen i sig gick annars helbra, roligt!

image201
Vid niotiden åkte jag hem till Carro (hannas&julias kåmpiz) och kollade melodifestivalen!

image202
Carro, julia, hanna, gustaf och Hedvig :)

image204
Vi laddade ned lite musik emellanåt och sådär. Hedvig Carro Sara och lite Julia på bilden

image205
Det gick som bekant inte så bra för Sverige. Bjööööööööööööööörnis!

image206
Sov över hos Julia över natten. Vaknade med strålande sol över Vasaparken. Åt frukost på balkongen, bakade morsdagstårta och cyklade hem. Ikväll blir det middag med tårta och presenter, sedan bär det av till Stadsteatern för ytterligare en dansuppvisning. Ska bli jätteroligt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0