och kram

God förmiddag :). Sovit gott? Inte jag ;o. Eller jag sov gott de få timmar som varade, men mamma väckte mig klockan NIO och sa att det var dax att gå upp för imorn är en vanlig skoldag. Det är ju så, en hel månad till skolavslutningen :(. Cirka 10 prov som väntar, en galen mängd uppsatser som ska in. Well, låt mig berätta om någonting roligare, igår till exempel! Det tog relativt lång tid innan jag kom iväg för jag njöt både länge och väl av lax-och-råris-knytena. Jag cyklade iallafall via Gottsunda till Sunnersta, och det var såå fint helt plötsligt började iPoden spela Kanye West's I'm coming home again och det kändes som att det var för min skull! Att Sunnersta förändrats betydligt (till det sämre) är en annan femma som jag inte ska gå in på nu.

På Ripvägen lagade jag sushi, det trodde ni aldrig men jag gillar det! LITE. Så roligt, i hela mitt liv har jag gått runt och skojat om att; det finns ingen som gillar sushi LITE, antingen älskar man det, eller så tycker man att det är fruktansvärt. Och så visar det sig att JAG SJÄLV är den mest UNIKA människan som gillar sushi LITE. Tjoho!

Efter det tog vi fram godis och påskmust light och sånt. Jag, Anna och Lisa kollade på det första Desperate Housewifes -avsnittet EVER. Det ni! Serien var så mycket mer välgjord då, alla snygga övergångar gjorde serien till något helt annat än vad den är idag. Synd att producenterna har slutat med det nu, de vet att alla älskar DH ändå och lägger inte lika mycket tid och engagemang på att det ska se snyggt ut.

Sen vare dax för poolen! Vet ni hur peppad jag var? Vi lagade jordgubbssmoothies med jordgubbar och glass i, tände ljus runt hela spa:t och satte i stora iPod-högtalare så vi kunde lyssna på Matisyahu och annan underbar musik. Så visar det sig att vi glömt sätta på värmaren så det är ynka 25 grader i poolen! Hahaha som vi frös. Vi satte iallafall på 12 kastruller med kokande vatten, 5 vattenkannor och 3 hinkar med skållhett vatten, så vi fick upp temperaturen till 34+. Helt okej faktiskt, vi låg och bobblade och tittade på stjärnorna mest hela natten, till 2 kanske.

Sen var det ju dax att åka hem, och hahaha fy fanta (:D) det var en otrevlig upplevelse. Vågade inte cykla genom Gottsunda hem så sent (a) så jag tog Dag Hammarsköldsvägen. OhHerreGud. Det tog mig typ 5 timmar, jag fick punka på vägen och seriöst darrade av rädsla (jag är jätte mörkrädd, och avskyr att vara ensam mitt i natten) när jag kollade in i de bäcksvarta skogarna på båda sidor om mig. Lyckades iallafall dra cykeln hem, la mig på sängen och sov innan huvudet nuddade kudden.



Idag är det en finfin dag, solen lyser och jag ska snart plugga. Åka och titta på bil också, vi ska ha en ny sån.
Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0