På sommaren ska jag ...

... ut och segla på ekolns seglar klubb en kokhet dag när luften står stilla och de deppiga dagarna är bortblåsta. Jag ska bara äta digestivekex och färdiggrillad kyckling och dricka Cola. Hoppa från båten och klättra upp i masten är också trevligt.

Jag ska slå ut en vit-röd-rutig filt på en grön plats där jag hör varken bilar eller motorer och bara njuta av tystnaden och stillheten. Sen ska jag ta mig en tupplur och vakna några timmar senare av de små kalvarnas klockor som plingar runt halsen när de betar.

Jag ska klättra upp i en stor Ek och ringa mina allra bästaste kompisar, prata där uppe i flera timmar.

Jag ska ta tåget till Stockholm och skippa stökiga Gröna Lund för en magnifik shoppingdag och lite picknick i Hagaparken med rosabubblig cider, en pinne sockervadd och Death Cab For Cutie ur högtalarna.

Jag ska åka till Göteborg och pussa på Indra och simma i havet och tälta på någon somrig skärdgårdsö och cykla på igenväxta stigar.

Jag ska spatsera längs Krakows Wisla i kvällssolen och senare sätta mig på torget tillsammans med min älskade, älskade familj, min moster, min kusin och hennes lilla son och lyssna på trumpetspel från tornet och avlägsna klapprande hovar som slår i marken.

Jag ska promenera med farmor runt Warszawas zoo och beundra hennes tjusiga hattar och hennes damiga handväskor och hennes broderade sandaletter och hennes vida, cerisa klänningar.

Jag ska krama om min underbara, på tok för gamla mormor och småprata med henne om kvällarna i hennes väldigt välskötta, doftande och prunknande trädgård. Vattna liljorna med lilla Oscar och hoppa hopprep med Monica. Äta fem isglassar om dagen och gå milslånga promenader till bron på andra sidan åkern.

... jag ska intensivt jobba och bli 4500 kronor rikare!

Vad ska du göra på sommarlovet?

Kommentarer
Postat av: helena

jag ska åka till Cypern med min familj! Kan inte skriva lika fint som du, men det ska bli kul iallafall :)

2008-05-19 @ 16:42:24
Postat av: Bindris

jag ska vara med DIG hela lovet varje dag hela dagen .. hela sommarlovet UT min´sann!

2008-05-19 @ 16:58:28
Postat av: katarina

Indra: jaaa klart du ska det har jag lovat ju!

Helena: det låter jättehärligt :) skulle också vilja åka lite mer söderut och så !

2008-05-19 @ 19:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0